Möt det kraftfulla varumärket som uppmuntrar sina kunder att köpa och sälja av varandra – i stället för att endast köpa nytt.

Vem du än är, hur du än ser ut och vad dina mål än är, har vi alla en PowerWoman inom oss.

Ända sedan varumärkets födelse har PowerWoman arbetat med hållbarhet genom att använda välvalda material, erbjuda högsta möjliga kvalitet och skapa plagg som håller i många år.

PowerWoman skapar exklusiva sportkläder som ger de bästa förutsättningarna för att förbättra kvinnans kapacitet, kraft och form. En kollektion designad av kvinnor – testad av atleter.     

En andra chans

Ett bevis på plaggens höga kvalitet är det faktum att kläderna håller högt värde även på second hand-marknaden:

”Många av våra kunder köper och säljer våra produkter från varandra, vilket är något vi vill uppmuntra”, säger PowerWoman-grundaren Anna Wretling.

För att hjälpa sina kunder har varumärket gjort något helt unikt och skapat Facebook-gruppen ”Pass your power forward”. Gruppen har blivit ett community och gjort det smidigt för kunder som vill sälja eller köpa begagnade PowerWoman-plagg.

”Vårt syfte med varumärket är att förmedla och sprida kraft till kvinnor. Och nu uppmuntrar vi dem till att föra det vidare. Det är ett tvåfaldigt och positivt budskap. På så sätt kan fler kvinnor njuta av våra hållbara plagg som håller länge”, tillägger Anna Wretling.

Foto: PowerWoman

Nyckeln till framgång

Idag har Facebook-gruppen över tusen medlemmar och fortsätter att växa i takt med att medvetenheten ökar. Den höga efterfrågan på kollektionerna som endast görs i små skalor tycks vara en av anledningarna till framgången.

Enligt PowerWoman är nycklarna till hållbarhet trefaldiga: En varsam produktionsprocess av tidlös design, en oavbruten dialog med tillverkarna och miljövänliga materialval. Varumärkets producenter håller till i Europa och alla bomullsplagg är gjorda av ekologisk bomull, exempelvis.

Foto: PowerWoman